Els
Vegter
Adviseur
Home Over
Wij zijn ervan overtuigd dat reizen naar het werk duurzamer en slimmer kan. Door mobiliteitsbeleid anders te organiseren, is het mogelijk om een positieve bijdrage te leveren aan zowel maatschappelijke doelen als aan doelen van werkgevers. Of het nu gaat om energiegebruik, CO2-emissies, vitaliteit, werkplezier, ziekteverzuim of ruimtegebruik. Goed doordacht mobiliteitsbeleid kan aan al deze zaken een positieve bijdrage leveren.
We ontwikkelen beleid dat past bij de organisatie. Van visie tot regelingen, vergoedingen en voorzieningen. Ook rekenen we de kosten en baten uit en helpen met het implementeren van oplossingen en het stimuleren van gedragsverandering.
We zijn in de loop der jaren uitgegroeid tot specialist in duurzame mobiliteit en fietsstimulering. Ons aanbod bestaat uit het analyseren van reisgedrag, advies geven over mobiliteit, beleidsontwikkeling en het stimuleren van fietsgebruik.
Ons team van ervaren specialisten die je gidsen in de wereld van mobiliteit.
Adviseur
Adviseur
Partner & adviseur
Partner & adviseur
Partner & adviseur
Partner & adviseur
Tijdens een semester in Porto ontdekte hij de enorme verschillen in fietscultuur en -infrastructuur ten opzichte van Nederland. Dit riep bij hem de vraag op: hoe kunnen meer mensen in steden zoals Porto gestimuleerd worden om de fiets te gebruiken? Zijn overtuiging is dat fietsen niet alleen bijdraagt aan de fysieke en mentale gezondheid van de mens, maar ook een grote impact heeft op het klimaat en de economie. Zijn interesse leidde hem naar een stage bij BYCS, een NGO die wereldwijd fietsstimulering bevordert, waar hij als stagiair actieve mobiliteit betrokken was bij projecten om het fietsgebruik te vergroten. Nu zet hij deze passie voort bij 3PM, waar hij het team ondersteunt bij mobiliteitsvraagstukken, met een specifieke focus op de rol van de fiets.
Via de studie culturele antropologie en een HR opleiding is Els (1979) de HR wereld ingerold. Ze heeft zich gespecialiseerd in de meer ‘harde’ kant van HR. Processen, systemen en data. Zorgen dat de basis voor medewerkers op een slimme manier goed geregeld is. Mobiliteit kwam voor het eerst op haar HR agenda in het Amsterdamse stadsziekenhuis OLVG. Innovatief mobiliteitsbeleid werd, door een groeiend tekort aan zorgprofessionals en een oververhitte woningmarkt in een autoluwe stad, een belangrijke arbeidsvoorwaarde. Als manager HR Services is onder leiding van Els in 2021 een compleet nieuw mobiliteitsbeleid neergezet. Haar interesse en enthousiasme voor het vakgebied mobiliteit én de samenwerking met 3PM is hier geboren. Sinds 2023 werkt zij als adviseur samen met 3PM.
Duurzaamheid. Iets specifieker; duurzame mobiliteit. Hét favoriete onderwerp van Tobias (1977). De wetenschap dat reizen een stuk slimmer en schoner kan. Tijdens zijn studie Technische Bestuurskunde aan de Universiteit Twente specialiseerde hij zich in de maatschappelijke effecten van mobiliteit. Hoe verplaatsen we ons en wat betekent dat voor ons en onze omgeving? Bij het economisch adviesbureau Decisio in Amsterdam leerde hij hier goede business cases en kosten-batenanalyses van te maken. Zijn focus verschoof in die tijd naar werknemersmobiliteit. Met zijn team hielp hij honderden werkgevers – varierend van productiebedrijven tot stichtingen – met vragen op het gebied van reizen van, naar en voor het werk. In 2012 verliet hij Decisio om samen te werken met Roel, het begin van 3PM.
Roel (1967) is opgeleid als econometrist. De harde kant van de economie zullen we maar zeggen. Hij leerde modellen maken en prognoses van vervoersstromen. Maar hij leerde vooral goed analyseren, verbanden leggen en complexe zaken begrijpelijk maken. Cijfermatig staat Roel dus zijn mannetje. Maar hij schrijft het ook graag voor je op. Nog liever komt hij jou helpen om jouw mensen duurzaam en gezond naar het werk te krijgen. In zijn eerste baan bij Rijkswaterstaat rekende hij aan de Betuweroute en de sluizen van IJmuiden. Daarna – bij KPMG – bleef mobiliteit zijn vakgebied. Hij werkte in adviestrajecten rond marktwerking in het openbaar vervoer en de fusie tussen NS Cargo en Deutsche Bahn.
Laurens (1981) verbindt 3PM met de creatieve wereld. Door zijn achtergrond in de creatieve sector vertaalt hij onze ideeën en ambities – maar ook die van onze klanten – naar nieuwe oplossingen. Zo bedacht en ontwikkelde hij samen met Soigneur Agency de Fietspas010, de campagne ikfietsbeschaafd en de podcastserie Het Fietspadgesprek. In 2012 richtte hij Rodesk op, een digital designbureau dat zich specialiseerde in UX design. Eind 2019 verkocht hij Rodesk om zich volledig te richten op duurzame mobiliteit en fietsstimulering.
Paul (1973) is een ondernemende adviseur op het gebied van duurzame mobiliteit. Hij helpt werkgevers en overheden met het realiseren van duurzaamheidsambities op het gebied van mobiliteit. Dat kan het stimuleren van de fiets zijn, maar ook de uitrol van deelmobiliteit of Zero Emissie Stadslogistiek. Altijd met een brede blik en verbindende aanpak. Paul werkte aan de oprichting van het Instituut voor Duurzame Mobiliteit en was daar ook programmamanager Het Nieuwe Rijden en werkte bij overheden aan fietsstimulering voor een duurzame gedragsverandering. Daarvoor was hij supply chain manager in de luchtvaart, food, farmacie, en auto-industrie. Hij werkt al jaren samen met 3PM en is begin 2019 aangesloten als partner.
Mobiliteitsbeleid raakt soms aan bedrijfsaspecten waar we zelf geen specialist in zijn. Daarom werkt 3PM samen met experts op het gebied van HR, fiscaliteit, loonheffingen en communicatie.
Met Ank Dorscheidt werken we samen omdat zij als zeer ervaren projectmanager ons proces kan ondersteunen en inhoudelijk veel weet over flexibel werken.
FleetSolve is onze persoonlijk betrokken en onafhankelijke partner die meedenkt bij allerlei vragen over wagenparkbeheer, normbeleid en leaseproducten.
Thuiswerken of hybride werken is vaak een integraal onderdeel van een mobiliteitsbeleid. Onze expert Marjolijn Feringa neemt dat onderdeel voor haar rekening en focust op samenwerking binnen hybride teams.
De tijd die we van en naar ons werk reizen kunnen we op een actieve manier benutten.
Zakelijke mobiliteit kan vaak slimmer en efficiënter worden aangeboden.
Werkgevers kunnen een bijdrage leveren aan de duurzame inzetbaarheid van hun mensen.
Anders reizen kan veel organisaties verder brengen met het verlagen van CO2-uitstoot.
De tijd die we van en naar ons werk reizen kunnen we op een actieve manier benutten.
Zakelijke mobiliteit kan vaak slimmer en efficiënter worden aangeboden.
Werkgevers kunnen een bijdrage leveren aan de duurzame inzetbaarheid van hun mensen.
Anders reizen kan veel organisaties verder brengen met het verlagen van CO2-uitstoot.