Home Aanbod Mobiliteitsscan

Mobiliteitsscan

Onze mobiliteitsscan laat zien hoe jouw organisatie het doet op het gebied van mobiliteit.

De mobiliteitsscan brengt alle kenmerken van jouw organisatie in beeld op het gebied van reizen van en naar het werk. Inclusief het veranderpotentieel. De mobiliteitsscan kun je gebruiken als de objectieve basis voor alle gesprekken die je intern wilt voeren over reizen, parkeren en leasebeleid. Daar voegen wij dan ook nog de mogelijke vervolgstappen aan toe.

De interactieve mobiliteitsscan is het ideale vertrekpunt. Hiermee krijgt je organisatie een op feiten gebaseerd inzicht in het veranderpotentieel van het woon-werkverkeer. Met waardevolle inzichten voor het maken van nieuw mobiliteitsbeleid, het besparen van kosten of het terugdringen van CO2-uitstoot.

De interactieve mobiliteitsscan is het ideale vertrekpunt. Hiermee krijgt je organisatie een op feiten gebaseerd inzicht in het veranderpotentieel van het woon-werkverkeer. Met waardevolle inzichten voor het maken van nieuw mobiliteitsbeleid, het besparen van kosten of het terugdringen van CO2-uitstoot.

Onze aanpak

We beginnen met een analyse van het reisgedrag van je medewerkers. We laten je zien waar je medewerkers vandaan komen en hoeveel er op fietsbare afstand wonen of voor wie openbaar vervoer kansrijk is.

We brengen je regelingen en vergoedingen in beeld inclusief je mobiliteitskosten. Maar we kijken verder dan de cijfers. We komen ook bij je langs. Zo krijgen wij een beter beeld van jouw vragen én we toetsen je bereikbaarheid aan den lijve. Bij dat bezoek checken we je parkeerruimte, fietsenstalling en andere voorzieningen op het gebied van mobiliteit.

Wat vinden je werknemers?

Bij de mobiliteitsscan hoort de werknemersenquête. Via een online vragenlijst voegen we een aantal zaken toe aan de mobiliteitsscan:

  • hoe reizen medewerkers daadwerkelijk naar het werk?
  • wat vinden ze van de huidige voorzieningen en regelingen?
  • staan ze open voor alternatieven voor de auto?
  • zo ja, wat zijn dan mogelijke alternatieven?
  • zo nee, wat weerhoudt hen om anders te reizen?

Hoe typeren we je medewerkers?

Met een set speciale vragen uit onze enquête typeren we het reisgedrag van medewerkers. Zijn het bewust autoloze reizigers, ov-afhankelijke reizigers, reizigers met een autowens, praktische reizigers, actieve doelbereikers, ontevreden automobilisten, imagoreizigers of fanatieke autogebruikers? Met deze gegevens heb je een objectieve basis voor alle gesprekken over mobiliteit.

Meer weten over de mobiliteitsscan?

Neem contact op met Paul

Partner & adviseur

Paul Hoffschult

paul@3pm.nl

blog

100 redenen om je niet met mobiliteit bezig te houden

Close

Cookie instellingen

Door op "cookies accepteren" te klikken, gaat u akkoord met het opslaan van cookies op uw apparaat om sitenavigatie te verbeteren, sitegebruik te analyseren en te helpen bij onze marketinginspanningen.

cookies accepteren