20 mei 2015

100 redenen om je niet met mobiliteit bezig te houden

  • #Mobiliteit
  • “Maar waarom dan?” Vroeg iemand laatst. “Waarom zou ik iets doen aan beleid op het gebied van mobiliteit?”

    Dat was even schrikken. “Ik dacht dat dat wel duidelijk was, lees je onze blogs niet?”

    “Nee”.

    “OK”.

    Daarom vandaag 100 redenen waarom je je niet druk hoeft te maken over beleid op het gebied van mobiliteit:

    1. Mobiliteitsbeleid, dat gaat toch over arbeidsmobiliteit?

    2. Ik heb daar een stagiair voor aangenomen

    3. Onze directeur heeft net een Tesla gekocht

    4. We hebben geen budget voor mobiliteit

    5. Het fietsplan is toch afgeschaft?

    6. Iedereen die kan fietsen, fietst al

    7. Onze accountant regelt dat

    8. Mijn concurrenten doen ook niet aan mobiliteitsbeleid

    9. Onze mobiliteitskosten vallen best mee

    10. Onze mensen kunnen echt niet met de trein

    11. Er rijden hier geen bussen

    12. Het station is te ver weg

    13. We hebben al een laadpaal, wat zouden we in vredesnaam nog meer moeten doen?

    14. We hebben alleen maar auto’s met A- en B-label

    15. Waarom zouden onze leaserijders met de trein willen reizen?

    16. Dat elektrisch rijden wordt toch nooit wat

    17. We doen al aan arbeidsmobiliteit

    18. We hebben toch een fietsplan?

    19. We doen het al jaaaaren zo

    20. We gaan binnenkort verhuizen

    21. We laten ons adviseren door de leasemaatschappij

    22. Ik heb mijn handen al vol aan de reisdeclaraties

    23. We hebben de werkkostenregeling toch?

    24. We hebben geen parkeerprobleem

    25. Mobiliteit? Dat zit bij facilitair

    26. Mobiliteit? Daar houdt HR zich mee bezig

    27. Mobiliteit? Daar gaat de directie over

    28. We hebben al een leasebeleid

    29. Onze fietsenstalling is al vol

    30. Wat moeten wij nou met e-bikes, dat zijn toch fietsen voor gepensioneerden?

    31. We doen al mee aan Alpe d’huzes

    32. Het management voelt geen urgentie

    33. We wachten eerst af hoeveel de Werkkostenregeling ons gaat kosten

    34. Het fietsplan is toch afgeschaft?

    35. We hebben een ruime thuiswerkregeling

    36. Collega’s kunnen vanuit huis werken (’s avonds en in het weekend)

    37. We hebben net een green personal mobility award gewonnen

    38. Onze medewerkers hebben geen behoefte aan meer flexibiliteit

    39. We richten onze bezuinigingen op de primaire arbeidsvoorwaarden

    40. We zijn gebonden aan de CAO

    41. Ik zou die leaseregeling wel willen aanpassen, maar dan krijg ik de hele tent over me heen

    42. Een bus is prima voor de dames van de buren maar niet voor onze mannen

    43. De directie moet er eerst wat van vinden

    44. Iedereen wil hier al graag werken

    45. Filerijden doen mijn werknemers in hun eigen tijd

    46. Wij hoeven geen koploper te zijn

    47. Mobiliteitsbeleid? Dat is iets van de overheid

    48. Duurzaamheid komt wel weer als de crisis over is

    49. Bijna niemand woont op fietsbare afstand

    50. Wij werken al heel efficiënt

    51. Duurzaamheidsimago?

    52. Wij hebben nu even geen tijd voor leuke dingen

    53. Hoeveel tijd kost het invullen en verwerken van declaratieformulieren nou eigenlijk

    54. Die parkeeroverlast in de buurt is toch niet ons probleem?

    55. Aan de sfeer op ons kantoor is niets te verbeteren

    56. Zoveel voordelen heeft fietsen nou ook weer niet

    57. Geen idee waar ik moet beginnen

    58. Ik hoor mijn bezoekers nooit klagen dat ze niet kunnen parkeren

    59. Die eindheffing van 80% over externe parkeerplekken in de WKR loopt zo’n vaart niet

    60. Mijn werknemers zijn al de gezondheid zelve

    61. Dat parkeerprobleem lost zich vanzelf op

    62. Verouderde regelingen? Is de wetgeving dan veranderd?

    63. Slimme mobiliteitskaarten? Al die nieuwerwetse dingen werken hier niet

    64. Onze regelingen zijn niet ingewikkeld

    65. Door fusies hebben we nou eenmaal 3 verschillende regelingen, niets aan te doen

    66. 19 cent per kilometer is een prima vergoeding

    67. Onze werknemers kunnen die ov-jaarabonnementen best zelf voorschieten

    68. Leaserijders gaan voor, die kosten nou eenmaal veel geld

    69. Onze organisatie reist al zo efficiënt mogelijk

    70. Wij hadden een fietsplan maar niemand maakte daar gebruik van

    71. Ik weet wel ongeveer hoe iedereen reist

    72. Die OR moet niet zeuren

    73. Onze werknemers krijgen gewoon een auto en tankpas, dat is toch prima?

    74. Onze leaserijders besparen al op kosten als dat kan

    75. De ov-fiets is voor ambtenaren

    76. Een high speed e-bike? Wat is dat?

    77. Veel leaserijders gebruiken hun auto niet iedere dag nee, maar als ze nou een auto nodig hebben?

    78. Een mobiliteitsbudget is alleen voor grote bedrijven

    79. Met poolauto’s en –fietsen belasten we de receptie teveel

    80. De trein werkt alleen als je van station naar station moet

    81. Die zelfrijdende auto’s lossen straks alle problemen wel op

    82. Zo slecht bereikbaar zijn we nou ook weer niet

    83. Werknemers vinden die file helemaal niet erg

    84. Skypen is niets voor ons

    85. We gaan over een paar jaar verhuizen

    86. Mobiliteitsbeleid? Eerst nog ons social media beleid

    87. Onze leaserijders kunnen al kiezen tussen een auto of niet

    88. Ik wacht op de doorbraak van waterstof

    89. Andere bedrijven op het terrein lossen het wel op

    90. Bezoekers komen niet met de fiets

    91. Duurzaamheid is een hype

    92. Fietsstimulering? Ja, wij verstrekken wielrenoutfits aan iedere racefietser

    93. Ons kantoor ligt midden in de stad dus niemand komt met de auto

    94. Leaseauto’s zijn nou eenmaal nodig dus aan die kosten is niets te doen

    95. We zitten midden in een reorganisatie

    96. Werknemers kunnen in die drukke treinen ook niet werken

    97. In de lente gaat iedereen vanzelf wel weer fietsen

    98. Duurzaamheid kost altijd geld

    99. Het teamoverleg was altijd al op maandag om 9 uur

    100. We hebben al een poolfiets maar die wordt nooit gebruikt

    Wil je nog meer lessen?

    Lees dan het boek van Thalia en Marco. Of schakel 3PM in en sla twee vliegen in een klap: wij vertellen je onze lessen en je krijgt het boek van ons cadeau.

    Partner & adviseur

    Tobias van den Briel

    tobias@3pm.nl

    blog

    50 smoezen om niet naar je werk te fietsen

    Close

    Cookie instellingen

    Door op "cookies accepteren" te klikken, gaat u akkoord met het opslaan van cookies op uw apparaat om sitenavigatie te verbeteren, sitegebruik te analyseren en te helpen bij onze marketinginspanningen.

    cookies accepteren